Înscrieţi-vă

9 feb. 2011

Studenta la Cluj
















De cand ma stiu ai mei parinti mi-au zis ca: "Daca ai carte,ai parte", zis si facut. Am trecut cu bine de liceu si m-am hotarat sa urmez si o facultate.
Ce incantata am fost gandindu-ma la tot ce mi s-a povestit despre studentie, cate petreceri, pentru ca sincera sa fiu asta era un punct de atractie major la momentul aceala, oamenii pe care am sa ii cunosc, cate cunostinte o sa capat si asa mai departe.
Prima problema a aparut inca de la inceput cand ducandu-ma de mana cu tata la facultate pentru marea deschidere de an ni s-au indrugat o groaza de baliverne cum ca o sa invatam nu stiu cate lucruri si ca atunci cand terminam sa nu ne facem griji suntem ca si angajati, facultatea fiind cat se poate de serioasa, doar ma duceam la Universitate nu oriunde.
Trebuia sa fiu pe faza in ziua aceea asta pentru ca Dumnezeu mi-a dat un semn atunci cand la etajul doi in cadrul universitatii am cazut pe scari inca din prima zi. Parca imi spunea in felul asta: ai grija draga mea, nu o sa fie usor.

Si asa mi-am inceput eu viata de studenta. A fost frumos insa nu asa cum mi s-a povestit, am intampinat o groaza de greutati incepand cu locul unde am stat. Acum parca ma bufneste rasul cand ma gandesc cum eram eu in anul 1 de facultatea.
Am incercat sa imi gasesc un loc in camin dar nu s-a putut asa ca am cautat sa stau la o gazda si am gasit. Era o batranica destul de draguta la prima vedere, dar care atunci cand plecam imi manca mancarea din frigider si imi spala papucii de casa cu gelul meu de dus.
Va bufneste rasul nu? Pentru mine a fost cumplit sa vin de la facultate sa ma uit in frigider sa mananc ceva si nu mai aveam decat carne inghetata, dar si mai hazliu era cand o intrebam de ce oare mi-a spalat papucii de casa care erau oricum curati, si mai ales de ce cu gelul meu de dus, dar ea insista sa imi spuna ca nu cu gelul meu de dus ci avea ea un detergent care miroasea la fel!!
Oricum asta a fost partea buna a lucrurilor, pentru ca la scoala era si mai si. Secretara nu vorbea cu noi decat daca ma duceam cu o atentie, ceva, altfel te dadea afara ca pe un gunoi. Oare nu era dreptul nostru? Sa intrebam si sa ni se dea niste raspunsuri? Nu am reusit niciodata sa le inteleg pe secretare dar ceea ce am inteles a fost ca rolul lor era foarte important.
Si oricum secretarele erau cel mai putin rau lucru dintre toate relele, spun asta pentru ca nu o sa uit niciodata o profesoara care cred ca m-a marcat pentru o viata prin modul dansei de a preda si de a se comporta.
" Toti sunteti niste prosti; crezi ca o sa termini facultatea la nivelul la care esti? Visezi domnisoara!".
Si uite asa s-a dus increderea in mine si uite asa mi s-au spulberat mie visele la momentul acela,dar am trecut si peste asta ca asa e viata,grea, nu e cum o vezi la 17 ani cand nu ai nici o problema majora si cam tot ce zboara se mananca. Dar cu toate ca profesori erau dificili, si eu ajunsesem sa ma plimb ca si tiganii cu toate lucrurile dupa mine, asta se intampla prin anul doi, din camin in camin, facultatea este o perioada extraordinar de frumoasa din viata mea. Am legat prietenii cat pentru toata viata caci la greu vezi cum e omul si am invatat lectii importante despre Viata, lucruri de care sunt sigura ca ma voi folosi pe viitor si care m-au maturizat.
Viata de student nu este niciodata usoara dar intotdeauna am stiut sa vad partea frumoasa a lucrurilor, cum ar fi petrecerile de la etajul 2 din caminul unde stateam sau vecinul meu care intotdeauna se oferea sa ma ajute cand nu mi se mai deschidea usa de la camera.
Imi aduc aminte prima zi de student cand s-au intrunit mai multi profesori si ne-au amagit cu cate lucruri vom face noi pe parcursul a celor 3 ani de facultate. Ati auzit presupun ca cei de sus de la noi, oameni cu functie si pretentii s-au hotarat ca ar fi un lucru benefic pentru studenti sa aiba mai multe biblioteci? Dupa parerea lor sunt mult prea multe cluburi/baruri si alte locuri zgomotoase ce nu ii lasa pe studenti sa invete atunci cand trebuie.
Stiu ca s-a facut mare tambalau pe tema asta, atat studenti cat si patronii localurilor au refuzat categoric o astfel de schimbare,iar eu ma intreb oare de ce?
Sa fie asta un exemplu ca studentului nu ii prea pasa de scoala si e cu gandul mai mult la distractie?
Sau pur si simplu nu are nevoie de biblioteci ?
Cred ca nici unul nu este raspunsul corect, asta pentru ca, suntem destul de capabili sa decidem unde sa mergem si ce sa facem , cand sa invatam si cand sa ne distram.
Poate radeti acum si inteleg, nu toti sunt cu capul pe umeri si la ei inca tot ce zboara se mananca dar asta este problema fiecaruia, ca de aia au luptat parintii nostrii si multi altii pentru libertate, asta inseamna si libertatea de a alege ce vrei sa faci. Eu consider ca studentii au destul timp in care sa se distreze, sa invete , sa se duca la cursuri trebuie doar sa vrei.
Nu, nu cred ca mai multe biblioteci ii vor face sa invete mai mult, asta sub nici o forma, dar daca se ghideaza dupa vechea zicala: "Cum iti asterni asa dormi", momentele de ratacire vor trece si vor reveni cu picioarele pe pamant.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu